Khamis, 20 Mei 2010

PENYALINAN MANUSKRIP DR BAGINDO MUCHTAR SUDAH SELESAI

Saudara pembaca yang di-Rahmati Allah.


Fakir dengan Kudrat & IradatNYa , Alhamdulillah telah selesai menyalin seluruh isi kandungan manuskrip Dr Bagindo Muchtar melainkan bahagian sajak sajaknya  sahaja. ( berdasarkan manuskrip yang ada ditangan Fakir )

Adalah diharapkan manuskrip ini dapat membantu saudara sedikit sebanyak.

Fakir juga mohon berbanyak maaf kepada mana mana pihak yang beranggapan bahawa manuskrip ini tidak sepatutnya didedahkan kepada umum. Maaf kerana Fakir berpendapat sebaliknya, kerana bagi Fakir segala Ilmu adalah milik Allah. Apatah lagi ilmu seperti karangan Allahyarham Bapak Muchtar ini yang pada Fakir merupakan SATU MUTIARA yang tiada tolok banding nilainya.

Fakir melihat dengan mata kepala Fakir sendiri keajaiban setidak-tidaknya saoarang anak muda yang membaca dan terus mengamalkan cara cara yang ditunjuk oleh Bapak Muchtar ini. Itulah satu satunya manusia yang dalam pengetahuan Fakir yang telah bertemu dengan Dirinya sendiri dan "berjalan" entah kemana seperti yang diceritakan Bapak Muchtar.

Pada perkiraan Fakir ramai lagi diluar sana khasnya anak anak murid Bapak Bagindo Muchtar yang telah menemui Diri masing masing dan juga mereka mereka yang telah TERBUKA atau DIBUKA olah para murid murid Bapak Muchtar.

Sesungguhnya mereka mereka merupakan orang orang yang bertuah menerima Anugerah Allah bertahap tinggi dan mulia.

Salam Takzim dari Al-Fakir Abdillah Abdullah Al-Gemasi
Semuga Allah menemukan kita semula dilain masa dan dilain kesempatan pula.

2 ulasan:

  1. Salam tuan, Bolehkah saya dapatkan manuskip tersebut untuk tujuan menambahkan lagi ilmu ..Terima kasih.

    BalasPadam